Psicomotricitat Relacional

La Psicomotricitat Relacional: eina de Prevenció infantil : Prevenir vol dir intervenir el més aviat possible davant del patiment del nen. Frenar simptomatologies que es poden agreujar o bé fer cròniques amb el temps de manera innecessària. Podem esbrinar i descobrir la causa que pot arribar a interrompre o dificultar la seva maduresa espontània.

La Psicomotricitat Relacional Està pensada pel desenvolupament del nen de manera integral a l’aula. A través del seu recorregut per la sala queden implicades totes les àrees d’aquest procés, en especial la il·lusió d’aprendre jugant, motor del descobriment afectiu, relacional i cognitiu.

 

Les possibles alteracions en el desenvolupament infantil defineixen els nostres objectius:

  • Neuro-psicològic.
  • Coordinacions, lateralitzacions... Competències motrius.
  • Desenvolupament tònic-emocional.
  • Desenvolupament del símbol a través del joc.
  • Desenvolupament cognitiu.
  • Desenvolupament social.
  • Adaptació i desenvolupament espai-temporal.
  • Incorporació dels seus límits interns.
  • Aprendre a pensar i a actuar, a partir de les seves produccions.
  • Espai privilegiat per a tractar dificultats a l’atenció, i a la comunicació.
  • Dèficits relacionats amb la hiperactivitat