A mida que el nen va creixent, la manera d’acoblament a les seves necessitats consisteix en fer treballs preventius dins de les institucions escolares: entre els 7 i els 12 anys.
Planificant formes d’intervenció amb el professorat, qui queda compromès també amb els alumnes portant a terme programes de competències lúdiques, evitant que s’engravin situacions de rebuig o d’exclusió dels alumnes d’aquetes edats.
- Integració i responsabilització social, límits.
- A través de les pròpies experiències grupals amb la filosofia de la Psicomotricitat Relacional.
- Identificació de trastorns de conducta i desafiants.
- Coordinacions grupals amb el grup de professors.
- Implicació per part de la Institució sobre el model que es porti a terme.
- Prevenció davant les dificultats del temperament:
- Trastorns de conducta
- Trastorn negativista desafiant
Entre els 12 i els 16 anys la resolució de conflictes es fa cada vegada més patent davant les dificultats sobre el bulling patit a les escoles.
Disposem de projectes pensats per a aquestes dinàmica educatives.