L’aprenentatge ha començat. Ja a l’escola s’ha adaptat i ha après a comunicar-se, jugar, escoltar i especialment a aprendre els mecanismes escolars.
Cal atenció, habilitats manuals, memòria, i que els seus processos de desenvolupament inicials, s’hagin pogut instal·lar de manera serena al servei de les seves necessitats.
Tractament:
És el moment d’observar la seva adaptació a l’escola, no només des del punt de vista emocional, sinó també des del cognitiu i el instrumental: les seves habilitats manuals, auditives, visuals i motrius, ja siguin fines com a grosses, les ha de poder utilitzar amb llibertat i competència.
La presència d’un germanet a casa. Frustració
Altres elements de desestabilització d’un nen. Pèrdues. Dols
Durant els primers dies i mesos, el bebè i la mare i el bebè i el pare o bé el bebè i els progenitors, estableixen un circuït de relacions bàsiques pel desenvolupament que ha quedat pendent desprès de l’embaràs.
Qualsevol animalet pot desplaçar-ce i en un plac breu de temps, por seguir la seva mare aprenen a menjar pel seu compte. L’ésser humà, necessita una caliu molt especial, un embolcallament que li permeti anar madurant a poc a poc el seu aparell digestiu, els seus sentits, les seves habilitats manuals i per tant anar a poc a poc madurant les seves capacitats cerebrals i recursos sensorials.
Dolor emocional
Quan el vincle necessari per a aquest embolcallament no és satisfactori pels progenitors, i es veu clarament que tampoc ho és pel nen, l’atenció psicològica es fa absolutament indispensable. És l’edat de màxima fragilitat i vulnerabilitat pel procés evolutiu del nen.
Tractament
És possible restablir el vincle de seguida, una vegada que es localitza la raó per la qual aquest vincle no s’ha arribat a produir o bé s’ha trencat.
Relació vinculant dels primers dies i mesos
Trencament del vincle. Pulsió agressiva